Ofte stilte spørsmål

Vi har vært her siden 2007, se hva andre som har handlet hos oss skriver om oss på vår Facebookside.

Alle ordre går ut fra vårt lager i Skjeberg (Norge), dermed går det raskt og du slipper både fortolling og unødvendige gebyrer.


 

BESTILLING, FORSENDELSE OG BETALING



RETUR & ANGREFRIST



SIKKERHET



SPESIAL & FIRMA



ANNET




Er nettbutikken åpen?

Status: Nettbutikken er åpen som normalt, og din ordre sendes ut like raskt som du er vant til. Neglemakeriet er en norsk nettbutikk. Vi sender fra Skjeberg, og det er ingen fortolling eller andre skjulte kostnader når du bestiller fra oss. Ordre opp til to kilo sendes som Pakke i postkassen med sporing. Vi pakker i så små esker som mulig, for at ordren skal få plass i postkassen din, og du skal slippe turen innom ditt vanlige hentested. Vi har for tiden ekstra stor pågang av bestillinger, og pakker derfor ordre kontinuerlig. Mottar vi din ordre innen klokken 9 på morgenen en virkedag, vil den gå ut fra oss samme dag.



Jeg ønsker ikke å hente på postkontor / Post i Butikk. Hvordan kan jeg få ordren levert hjemme?

  • Løsning 1) Invester i en trygg og stor postkasse, så får du plass til mer.
  • Løsning 2) Gi Posten beskjed om at du vil ha levert pakker som er for store for postkassen, på et trygt sted utenfor der du bor.
  • Løsning 3) Velg fraktalternativ Norgespakke i kassa, og bruk sporingsnummeret for å bestille hjemlevering.



Hvor fort kan jeg få varene mine?

Bestiller du før klokken 09.00 en virkedag, rekker vi høyst sannsynlig å sende ordren samme dag. Posten bruker vanligvis 2 virkedager på å få fram brevpost, og 1-5 dager på Norgespakke (avhengig av hvor i landet du bor).

Bestilt Klokkeslett Sendes ut* Tidligst framme (brevpost)**
Mandag 00.00 - 09.00 Mandag 10.00 Onsdag
  09.00 - 00.00 Tirsdag 10.00 Torsdag
Tirsdag 00.00 - 09.00 Tirsdag 10.00 Torsdag
  09.00 - 00.00 Onsdag 10.00 Fredag
Onsdag 00.00 - 09.00 Onsdag 10.00 Fredag
  09.00 - 00.00 Torsdag 10.00 Mandag
Torsdag 00.00 - 09.00 Torsdag 10.00 Mandag
  09.00 - 00.00 Fredag 10.00 Tirsdag
Fredag 00.00 - 09.00 Fredag 10.00 Tirsdag
  09.00 - 00.00 Mandag 10.00 Onsdag
Lørdag - Mandag 10.00 Onsdag
Søndag - Mandag 10.00 Onsdag


* Om utsendelsesdag er en offentlig fridag, vil ordren bli sendt første mulige virkedag. Vi tar forbehold om ett døgns ekstra pakketid i perioder med stor pågang.

** Er brevpostforsendelsen for stor for postkassen vil Posten sende deg hentelapp. Dette kan ta 1-2 forsendelsesdager ekstra ettersom Posten trenger mer tid på leveringen. Har du mulighet til å velge postkasse selv kan det derfor fort lønne seg å kjøpe en av Postens ekstra store postkasser!
De finner du her. Du har ellers to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor, etter Postens reglementer. Mottar vi din ordre i retur etter at den har ligget uavhentet hos Posten vil du få tilbakebetalt beløpet for varene men bli fakturert for våre fraktkostnader.


Når begynner dere å pakke ordren min?

Det varierer. Av og til kan du oppleve at vi begynner å pakke din ordre sekunder etter at vi har mottatt den. Andre ganger kan det være at vi begynner å pakke den etter et døgn eller mer. Dette avhenger av flere forhold; tid på døgnet, er det en helg, er det mange ordre i kø før din. Du kan alltid sjekke status på dine ordre, ved å logge deg inn på dine sider i nettbutikken. Ordrestatus ´Mottatt - ikke sendt´ betyr at vi har mottatt ordren din, men ennå ikke begynt å behandle den. Ordrestatus ´Til behandling´ betyr at ordreseddelen er skrevet ut, og ligger i pakkekø. Ordrestatus ´Sendt´ betyr at ordren er ferdig pakket, lagt klar i postsekk, og at den går med Posten ved første mulighet (vi sender ut ordre hver virkedag).

 

Kan jeg hente varene mine selv?

Ja, dermed slipper du fraktkostnaden, og du får varene raskere, hurra! Vi har satt opp gode gammeldagse postkasser med kodelås, og du får en personlig kode og kan hente selv, når ordren er ferdig pakket. Gratis for oss, gratis for deg.

 

Slik fungerer det:

  1. Velg «Hente selv på Pickup Point» som fraktmåte i kassen.
  2. Gi oss alltid beskjed i kommentarfeltet på ordren om et spesifikt tidspunkt det passer best for deg å hente, slik at vi kan tilpasse oss så langt det er mulig (vi kan legge ut ordre til henting hverdager fra klokken 10 og utover dagen/kvelden). Er det andre som allerede har avtalt henting på samme tidspunkt som du har valgt deg, gir vi deg beskjed slik at du kan velge et annet tidspunkt. Er tidspunktet ledig, vil vi bekrefte hentetidspunktet. Hvis du for eksempel skriver ´Kan hente mandag klokken 12´, vil vi legge ut ordren litt før tolv slik at den er klar til 12. Blir du forhindret fra å hente ordren på avtalt tidspunkt, gi beskjed slik at vi kan avtale nytt tidspunkt, det kan være andre som skal hente sin ordre timen etter deg :-) Du skriver inn beskjeden til oss når du er i kassa:

     


     

  3. Haster det og du trenger varene i helgen eller på en ´røddag´, kan det være at vi har mulighet til å pakke den før neste virkedag, men vi tør ikke love noe :-) Send oss en e-post og spør, kan hende du har flaks.
  4. Bruk ditt mobilnummer på ordren, vi sender deg en SMS med beskjed når ordren ligger klar, og hvilken hentekode du har.
  5. Du henter ordren i Kåregårdsveien med postnummer 1747 Skjeberg. Postkassestativet er gult og ligger nedenfor det gule huset etter nummer 40, rundt 500 meter innover veien.
  6. Hentekassene er merket med NEGLEMAKERIET Hentekasse 1 og NEGLEMAKERIET Hentekasse 2.
  7. Vri til dine tall på hengelåsen og dra hempen opp for å åpne.
  8. Legg hengelåsen ulåst ned i hentekassen når du har hentet ordren din.
  9. Gi oss gjerne beskjed når du har hentet den, så vet vi at hentekassen har blitt ledig til neste ordre.

Altså ikke noe high tech, men definitivt gratis!

 

Tåler varene å ligge i frost i postkassen min?

Ikke alle produkter tåler å bli gjennomfrosset, spesielt ikke hudkremer. Andre produkter tåler frost godt, også geleer og primere. For at et produkt ikke skal ta skade av å ha frosset, er det viktig å huske på dette: Åpne aldri lokket før produktet igjen har oppnådd romtemperatur. Hvis du åpner produktet mens det fremdeles er frossent, vil det oppstå kondens inne i beholderen. Dette medfører at produktet kan vannes ut av kondensert luftfuktighet. Beholder du lokket på til produktet har tint, oppnår produktet igjen sin riktige konsistens, og bevarer kvaliteten.

Ønsker du å forsikre deg om at din ordre ikke blir levert i postkassen din, kan du velge å bestille med Frostforsikring (finnes som fraktalternativ i kassa November-Mars). Dette betyr at vi pakker og sender i en eske som er for stor for vanlige* postkasser, og Posten vil da levere inn forsendelsen på et postkontor / Post i Butikk. Gebyret er ferdig inkludert i fraktprisen i kassa når du velger Frostforsikring, og du betaler ikke noe ekstra til Posten.

* Har du en ekstra stor postkasse som måler mer enn 26,5 x 13 x 32 cm, gi beskjed i kommentarfeltet på ordren, slik at vi kan pakke ordren i en enda større eske.

 

Hvor er pakken min nå?

Last ned Postens app, og bruk alltid ditt mobilnummer på ordren, så blir du holdt oppdatert hele veien. Hvis pakken ikke får plass i postkassen, får du melding når den kan hentes på postkontor eller Post i Butikk. Invester i en trygg og stor postkasse, så slipper du turen innom postkontoret.

 

Hvor finner jeg sporingsnummeret mitt uten Postens app?

Posten vil sende deg sporingsnummeret ditt på SMS og e-post når ordren din nærmer seg. Det er derfor viktig at du bruker mobilnummeret ditt på ordren (ikke fasttelefonnummer). Vil du sjekke sporingsnummeret ditt med det samme ordren er blitt markert med ´Sendt´, logger du inn på din konto (1), klikker inn på ordren (2), og finner sporingsnummeret som en lang rekke tall bak hver produktlinje (3). Med sporingsnummeret kan du holde øye med ordren din på posten.no, eller på Postens app.

 

Alt jeg hadde lagt i handlevognen forsvant, hva skjedde?

Din nettleser husker hva du legger i handlevognen etterhvert som du legger varer i den. Informasjonen blir ikke lagret hos oss og kan ikke sees av oss, endres av oss eller slettes av oss. Hvis du sletter historikk eller informasjonskaplser (cookies) fra din nettleser, kan alt handlevogninnholdet forsvinne. Noen nettlesere har også plug-ins som fjerner lagret informasjon.

Har dere rabattkoder?

Er du påmeldt nyhetsbrevet vårt eller liker oss på Facebook eller Instagram, vil du av og til få tilgang til spesielle rabattkoder.


Har dere sendt bestillingen min?

Så snart ordren din er pakket og klar for utsendelse, sender vi deg et varsel om det på e-post. Ikke fått e-post fra oss? Sjekk om e-postadressen din på ordren er riktig stavet, og sjekk om e-posten fra oss ble filtrert ut som spam i innboksen din. Det kan være lurt å legge e-postadressen vår til i listen over godkjente kontakter, så får du e-post fra oss rett i innboksen. Når forsendelsen din nærmer seg, sender Posten deg en SMS og en e-post for å varsle deg. Last ned Postens app, og bruk alltid ditt mobilnummer på ordren, så blir du holdt oppdatert hele veien. 

Hvor mye kommer portoen/frakten på?

Listen over mulige fraktalternativ og prisen på hver enkelt, vises automatisk i handlekurven når du legger en vare i den. Velg den fraktformen som passer deg best. Lyst på gratis frakt? Bestill varer for 800,- eller mer, så spanderer vi frakten. Du kan også velge å hente selv for å spare både frakt og forsendelsestid.

På større ordre anbefaler vi likevel at du velger Norgespakke med sporing og forsikring, dette fordi varene da er forsikret mot skade og tap under forsendelse. Dette er en service Posten gir deg, hva de tar for tjenesten kan du se her. Forsendelser bestilt levert som brevpost er ikke forsikret mot bortkomming. Noen stor sjanse for at forsendelsen går tapt uten sporing, løper du ikke. Selv om sjansen er der for at det kan skje, viser statistikken vår at bare 0,03 % av brevsendinger går tapt på veien.


Hva tar dere i ekspedisjonsgebyr?

Ingen ting. Det eneste du betaler i tillegg til varene, er frakt. Frakten vises automatisk i handlekurven når du legger en vare i den. Det kommer ingen gebyrer i tillegg. Totalsummen du ser, er summen du betaler.



Kan jeg få faktura i pakken?

Ja, velg Klarna som betalingsmåte.



Hvor finner jeg fakturaen fra Klarna?

Valgt Klarna faktura, men e-posten fra Klarna uteblir? Logg inn på Mine Sider hos Klarna med BankID.



Jeg har fått en rabattkode, hvordan bruker jeg den?


Før inn rabattkoden i handlevognen i feltet for rabattkode. Det er kun mulig å benytte én rabattkode pr ordre. Rabattkoder gjelder ikke for varer som allerede er på salg i nettbutikken. Registrerer du en rabattkode som ikke gjelder for noen av varene du har lagt i handlevognen, vil rabatten komme opp som kr. 0,-



Jeg bestilte for en uke siden, men har ennå ikke mottatt varene mine. Hva gjør jeg?

Sjekk om du har mottatt en e-post hvor vi bekrefter at ordren er sendt fra oss. Har du fått det, er varene på vei til deg med Posten. Det kan være treghet i postgangen, eller det kan være at  forsendelsen ikke har fått plass i postkassen din og at forsendelsen må hentes på postkontor eller Post i Butikk. Du skal få et varsel på SMS og e-post fra Posten når ordren din nærmer seg. Last ned Postens app, og bruk alltid ditt mobilnummer på ordren, så blir du holdt oppdatert hele veien. Har du ikke hørt noe fra Posten etter en uke at vi sendte ordren din, ta kontakt med oss.



Hvordan og når får jeg tilbakebetalt for varer jeg sender i retur til dere?

Merk at det ikke er mulig å sende returvarer til oss som Postoppkrav. Slike forsendelser vil ikke bli hentet. Send ubrukte/uåpnede varer i retur til oss innen 14-dagersfristen sammen med angrerettsskjemaet. Har du ikke skriver, kan du sende oss skjemaet på e-post. Vi er forpliktet til å tilbakebetale deg beløpet du har betalt for hver uskadede vare du returnerer, innen 14 dager. Som regel betaler vi tilbake samme eller påfølgende dag etter at vi har mottatt varene. Husk å påberegne at banken trenger noe tid før beløpet er registrert inn på din konto. Hvis du ønsker det kan du få tilgodelapp i steden for å få pengene tilbake på konto.

Husk å pakke returvarer forsvarlig, returvarer som er skadet ved retur grunnet manglende emballering, vil ikke erstattes. Gjenbruk gjerne emballasjen som du mottok varene i.



Hvordan fungerer angrefristen/angreretten?

Du har 14 dagers returrett fra du mottar varene. Husk at returvarer ikke kan sendes i Postoppkrav, disse vil ikke bli hentet.

Du kan gå i fra et kjøp uten å oppgi noen som helst grunn, selv om Neglemakeriet foretrekker å få vite om det er noe du er misfornøyd med ved produktet. For lettere å kunne foreta forbedringer er Neglemakeriet glad for å høre fra deg. Det er alltid hyggelig å få positive tilbakemeldinger, men det er vel så viktig å få vite det hvis noe ikke er som det skal være. Målet er at du skal kunne bli fornøyd, så ikke nøl med å ta kontakt.

Du må gi Neglemakeriet beskjed hvis og når du ønsker å benytte deg av angreretten. Send varen(e) og ditt angrerettsskjema til Neglemakeriet innen tidsfristen på 14 dager utløper. Har du ikke skriver kan du sende oss skjemaet på e-post.

Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.

Returnerer du en vare, skal denne så langt det er mulig, returneres uåpnet. I de tilfeller der en må åpne innpakningen for å kunne ta varen i øyesyn, skal en returnere varen i samme stand og mengde som mottatt.

Neglemakeriet gjør oppmerksom på at enkelte åpnede/testede varer ikke lenger regnes som i "samme stand", ettersom det ligger i enkelte varers natur at den dermed ikke kan selges på nytt.

Alle kjøpers utgifter skal tilbakebetales, unntatt er returkostnader. Unntak for erstatning for returkostnader er hvis selger har misligholdt avtalen, eller har sendt en erstatningsvare uten etter avtale med kjøper. Hvis varen er sendt deg i oppkrav, løper frist for angreretten fra dagen du har mottatt hentelappen/pakken har ankommet postkontor. Gir du beskjed innen fjorten dager om at du ønsker å benytte deg av angreretten, skal varene etter dette returneres så snart som mulig og senest innen returfristen på 30 dager.


Hva slags garantier har dere?

Norske firma (herunder den norske netthandelen) er bundet av forbrukerkjøpsloven, som i de aller fleste tilfeller gir deg bedre vern enn produsentens egne garantier. Den Norske Forbrukerkjøpsloven er en av de aller beste i verden, og gir deg full trygghet som forbruker. I de tilfellene det oppstår feil eller mangel ved en vare, må du melde fra til oss så snart som mulig. Loven sier:

Enhver feil ved en vare er ikke en mangel etter forbrukerkjøpsloven. Feil man må regne med som følge av slitasje, eller feil som følge av uforsvarlig eller unormalt stor bruk er ikke en mangel.

Er mangelen/feilen (skaden) på varen ikke selvforskyldt, og mangelen/feilen oppstår/oppdages innen fristen (ett år på UV-lamper og andre elektriske apparater), returnerer du varen til:

Neglemakeriet, Kåregårdsveien 40, 1747 Skjeberg

Er mangelen/feilen av en slik art at den kan dokumenteres med et bilde, ta bilde og send det til oss i e-post eller på privat melding på Facebook, så vil vi kostnadsfritt sende ny vare.



Hva skjer hvis noe blir borte under postgangen?

Det hender heldigvis sjelden at en pakke kommer bort. I løpet av 2019 var det bare én av våre mange tusen forsendelser som ikke lot seg oppspore. Ønsker du å forsikre deg om at din pakke ikke går tapt underveis, kan du velge å få den tilsendt som Norgespakke (inkluderer sporing og forsikring) når du sjekker ut av handlekurven. Merk at det ikke er vi som tar oss betalt for denne tjenesten, men Posten. Forsendelsen er da forsikret gjennom Posten. For pakker uten forsikring gjelder ingen garantier, og bortkomne forsendelser vil ikke bli erstattet av Posten. Det er allikevel fullt mulig å etterlyse tapte forsendelser, og de aller fleste forsendelser blir til slutt oppsporet og levert mottaker. Savner du en forsendelse, gi oss beskjed, så vil vi etterlyse den for deg.

Har du mistanke om at noen forsyner seg av postkassen din? Invester i en trygg og stor postkasse. Den koster litt mer, men den kan fort lønne seg. Dessuten sparer du deg for turen innom postkontoret hver gang du skal motta en pakke.


Hvordan går jeg fram hvis jeg angrer kjøpet?

Returner varen(e) i god stand, gjenbruk gjerne fraktemballasjen du mottok varene i. Angrerettsskjemaet ligger vedlagt e-posten du mottok da vi ga beskjed om at varene var sendt deg. Har du ikke skriver? Fyll ut skjemaet og send det til oss på e-post. Vi er forpliktet til å tilbakebetale deg beløpet du har betalt for hver uskadede vare du returnerer, innen 14 dager.

      Angreretten gjelder ikke
      a) dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side,
      b) varer der selve leveringen har medført at de ikke kan leveres tilbake,
      c) varer som raskt forringes fysisk.
    Retur må skje til oss eller avtales med oss innen 14 dager etter at du mottok varen(e). Pakk varen(e) forsvarlig og legg ved utfylt angrerettsskjema. Har det gått lengre tid enn 14 dager fra du mottok varen(e) til du enten tar kontakt for å avtale retur, eller returnerer varen(e), gjelder dessverre ikke angrefristen. Du vil motta beløpet du betalte for returen innen 14 dager etter at Neglemakeriet har mottatt din returpakke. Gir du beskjed om at du ønsker å benytte deg av angreretten innen fjorten dager, skal varene etter dette returneres så snart som mulig og senest innen returfristen på 30 dager. Returadresse er Neglemakeriet. Kåregårdsveien 40, 1747 Skjeberg. Porto for retur betales av kjøper.
    Merk at returvarer som er åpnet/brukt går til destruksjon, slik at alle skal være sikre på at de får nye og ubrukte varer når de bestiller.


Hva gjør jeg hvis produktene har blitt skadet under postgangen?

Neglemakeriet pakker alle forsendelser på en så forsvarlig måte som mulig, enten med boblekonvolutt (små forsendelser), eller eske (større forsendelser). Skulle noe allikevel vise seg å være skadet når du mottar det, send oss et tydelig bilde av skaden på e-post, så vil du få tilsendt ny uskadet vare. Har vi ikke mulighet til å skaffe samme vare, vil vi gi deg beskjed slik at du kan velge å få en annen likeverdig vare.



Hvilken sikkerhet har jeg for at jeg får varene jeg forhåndsbetaler?

Neglemakeriet er et godt etablert firma som har vært på markedet siden 2007. Se vår åpne Facebookside med tilbakemeldinger fra andre fornøyde handlende. Skulle vi bli forhindret fra å levere deg dine forhåndsbetalte varer, får du pengene uavkortet tilbake. Har du spørsmål? Ta gjerne kontakt med oss. Skulle det oppstå et hvilket som helst problem, er vi lette å ha med å gjøre. Kort sagt, det er trygt å handle hos oss fordi vi ønsker at det skal være det!



Hva skjer med mine personlige opplysninger jeg legger inn ved en bestilling?

Vi har aldri, og kommer aldri til, å gi/selge/overdra noen av dine opplysninger videre til tredjepart eller benytte opplysningene til noe annet enn å ivareta bestillinger og kundeforhold. Dine lagrede opplysninger omfatter kun ditt navn, adresse, telefonnummer, IP-adresse, e-postadresse og oversikt over bestilte produkter. Disse opplysningene er trygt oppbevart. Andre opplysninger blir ikke lagret eller registrert hos oss. Betaler du med kort eller faktura, er det Klarna som behandler din personlige informasjon. Vi har for eksempel ikke tilgang til dine kortopplysninger eller ditt personnummer. Når du bestiller hos oss kan du gi oss tillatelse til å sende deg et og annen nyhetsbrev ved å krysse av for dette i kassa. Hvis du ikke ønsker å motta flere nyhetsbrev, kan du enkelt melde deg av via nyhetsbrevet, så får du ikke flere e-poster fra oss.



Jeg bestiller som firma, kan jeg få rabatt?

Våre lave priser er allerede beregnet på firma. Har du behov for å bestille i større kvanta, det vil si flere enn femti av én og samme vare for å selge videre (ikke for eget bruk), ta kontakt for å få en forhandlerkonto hos oss. Send oss ditt organisasjonsnummer for å søke om forhandlerkonto, firmaet må være registrert som et foretak i forbindelse med skjønnhet/velvære.



Jeg har ikke organisasjonsnummer, kan jeg allikevel handle hos dere?

Ja.



Må man være medlem eller ha kode for å handle hos dere?

Nei, alle kan fritt handle hos oss.



Jeg trenger å kjøpe inn i store kvanta, kan jeg handle en gros hos Neglemakeriet?

Ja, det kan du. Om du har behov for å kjøpe inn 50 eller mer av én og samme vare for å videreselge denne, ta kontakt med oss for forhandlerkonto.



Jeg er på utkikk etter noe helt bestemt. Kan dere skaffe det?

Det kan godt hende! Vi elsker å ta inn nye produkter, gi oss beskjed om hva du ønsker deg.



Jeg trenger "faktura" til regnskapet. Hvor finner jeg det?

Trenger du dokumentasjon for bruk i bedriftsregnskap (bilag), finner du dette i den automatisk utsendte e-posten du mottok etter ordreinnsendelsen.



Jeg trenger "kvittering" til regnskapet. Hvor finner jeg det?

Trenger du dokumentasjon for bruk i bedriftsregnskap (bilag), finner du denne blant dine kvitteringer når du er innlogget i din nettbank, hos din kortforbindelse (MasterCard eller VISA), eller hos Klarna eller PayPal, alt etter hvordan du valgte å betale.



Kan jeg handle varer i oppkrav hos dere?

Nei.



Hvorfor var ikke flasken helt full da jeg fikk den?

Selve flaskenes størrelse er større enn de milliliterene de skal romme, slik at det skal være plass til ‘luft’ i flasken, samtidig som det er riktig mengde milliliter væske i dem. Dermed ser flaskene ikke fulle ut. Også de flytende varene sendes til oss med fly fra USA, og av sikkerhetsgrunner skal det være plass til at væsken skal kunne utvide seg i flaskene når flyet er oppe i luften, hvor lufttrykket er lavere, slik at man unngår lekkasjer.



Jeg bor ikke i Norge. Sender Neglemakeriet til utlandet?

Selvfølgelig! Ta kontakt for nærmere avtale.



Har dere et telefonnummer jeg kan nå dere på?

Nei. Vi ønsker å tilby så rimelige produkter som mulig, derfor holder vi kostnadene våre så lave vi kan. Selv om det er omtrent gratis å ha et telefonabonnement, koster det mye i lønnet arbeidstid å ha en person til å betjene den, noe som ville ha betydd økte priser på varene i nettbutikken. Av den grunn har vi ingen betjent telefon. Den gode nyheten er at vi kan kontaktes på Facebook eller e-post, så svarer vi deg så fort vi kan.



Fargen på varen stemmer ikke 100 % med bildet i nettbutikken. Hvorfor er det slik?

Det vil alltid være en viss fare for fargeforskjeller, særlig ettersom hver enkelt PC-skjerm har sin unike farge-, lys- og kontrastinnstilling. Neglemakeriet anstrenger seg for å gi en så korrekt og naturtro gjengivelse som mulig både av farger og produkter. Ettersom man ikke virkelig opplever varen før man har mottatt den, har man alltid 14 dagers angrefrist på uåpnede/ubrukte varer ved netthandel.



Hva er en "virkedag"?

En virkedag er en hverdag eller en arbeidsdag. Vi sender ut ordre alle virkedager (mandag-fredag).



Hvor gammel må jeg være for å bestille hos Neglemakeriet?

Har du fylt 18 år kan du fritt handle på nett. Er du mellom 15-18 år sier loven at du kan handle for penger du har tjent selv, også uten foreldres samtykke. Er du under 15, eller ikke har egne midler, må du bestille med foresattes samtykke. Ved å fullføre en bestilling bekrefter du at du oppfyller disse vilkårene.



Kan dere sponse bloggen min med produkter?

Vi sponser ikke, og vi har dessverre ikke anledning til å svare personlig på alle de henvendelsene vi får angående spørsmål om sponsing.



Fant du ikke svar på ditt spørsmål?

Send oss en e-post, så svarer vi så raskt vi kan.